1 Haziran 2014 Pazar

Kader Ağları-Shannon Drake yorumum :)

öncelikle kitabın kapak tasarımını ve iç kapağını çoook sevdiğimi söyleyerek başlamak isterim....
elinize alınca pek bir keyif veriyor...
ben kitabı sevdim... sıkılmadan okunan bir kitap...
yazarın tarihi konuda bilgisi iyi ve bunu hikaye içinde bize de sıkmadan aktarmış...
seçtiği konu ve karakter kurgulamasını da beğendim...
kadın karakter insanı deli edecek biriydi... çoook sinirlendim ona...
yani bu devirde bile onun kadar özgürlüğüne düşkününü bulamazsınız!!!
o derece deliydi... deli diyorum çünkü  feodal sistemde 1100'lü yıllarda bu tarz kadınların yaşama şansı sıfırın altındadır diye düşünüyorum :).o da bu şansı sonuna kadar zorladı, deli olmasa zorlamazdı değil mi ;)
gerçi erkek karakter Waryk muhteşem bir adamdı... onun kadar sabırlısı aşk romanlarında bile zor bulunuyor!!!
"ne çektin beee!!" diye diyee bir hal oldum...
bu kadar sevilesi,el üstünde tutulası,mükemmel ötesi erkek karaktere bu kadar çektirilmez...
ayıptır ve de günahtır kardeşim!!!
adam kadını yakalamak için kitapta neredeyse 250 sayfa çaba saffetti...
kadın hain mi değil mi çözmeye çalışırken bir 150 sayfa düşündü ki yazıktır bence Waryk'ciğime!!!
son elli sayfa da muratlarına erdiler diyebiliriz...
lakin o bölümde de dış mihraklar rahat vermedi ikiliye...
aralarında ki aşk için şunu diyebilirim yazar o kısım da biraz eksik kalmış bence...
aşk ve tutkuyu hissettirme kısmında,
karakter kurgusu ve tarihi bilgi kısmında olduğu kadar başarılı bulmadım yazarı...
yani bu demek değil arada aşk yok... sadece anlatım kısmı eksikti...
ve biraz şikayet etmem de gerekiyor....
çeviride "AYE" kelimesinin ve "LAİRD LİON" kelimelerinin neden
Türkçeye çevrilmediğini anlamış değilim...
yani Waryk hatuna LEYDİM derken,Mellyora LAİRDİM diye cevap veriyordu...
LAİRD İngilizce bir kelime iken sonuna Türkçe "im" eki getirilmesi son derece yersiz olmuş...
ayrıca bölüm değişikliklerini anlamak imkansız hale gelmişti kitapta...
bir sonra ki cümle gibi yazılmış...
olay başka bir yere atlarken her hangi bir ayırım olmadığı için siz bir önceki mekanda ya da olayda kalıyorsunuz... dört beş cümle okuyup bağlantı kuramayınca anlıyorsunuz bölüm değişikliğini...
keşke dikkat edilseymiş diye düşünüyorum...
bunu dışında rahatsızlık veren bir surum yoktu...
ben hikayeyi sevdim... yazar tarih ile aşk romanını birbirine güzel eklemiş...
benim 10 üzerinde 8 puan verdiğim bir kitap oldu...
devam kitaplarını da takip etme niyetindeyim :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder